“Transferència de tecnologia i innovació Claus per l’industria 4.0”

El proper dimecres 7 de juny la Fundació per la Indústria celebra la 4a. jornada primaveral sobre indústria. Aquest 2017 amb el títol “Transferència de tecnologia i innovació Claus per l’industria 4.0”. La jornada tindrà lloc a la seu de la fundació del carrer Sant Quirze 30 de Sabadell.

La transferència tecnològica de l’acadèmia a la indústria és poc coneguda pel públic en general, però està tenint un interès creixent en l’agenda política i en els cercles empresarials i acadèmics. Existeix consens en què la correcta transferència tecnològica de les invencions i desenvolupaments generats a les universitats i centres d’investigació contribueix al desenvolupament econòmic i la competitivitat d’un país. Les experiències de la cooperació acadèmia-empresa a Estats Units, Alemanya, Regne Unit, Israel i Singapur són els exemples més visibles de l’èxit de la transferència tecnològica com a palanca de creació de riquesa.

Elena Canetti i Eric Suñol recorren en el llibreTransferencia Tecnológica: de la ciencia a la competitividad industrial” des dels orígens de la transferència tecnològica, fins a la seva implementació en les institucions acadèmiques catalanes, passant per les experiències internacionals més reeixides. Aquest recorregut inclou una revisió dels principals models i estratègies de transferència tecnològica, i experiències de primera mà d’institucions acadèmiques, centres tecnològics, instituts d’investigació, emprenedors i fons d’inversió catalans. Així mateix, aquest s’endinsa en les debilitats del sistema d’innovació i transferència català i proposa noves rutes per impulsar-ho.

La presentació d’aquest llibre serà el punt vertebrador d’aquesta jornada 2017 a on les taules de debat aniran al voltant de la Transferència de tecnologia i innovació Claus per l’industria 4.0” i els ponents que composen els debats intentaran a través de la seva experiència donar resposta a les dificultats en les que es troba la indústria en aquest sentit.

El conseller d’empresa i coneixement, Sr.Jordi Baiget, serà l’encarregat d’inaugurar la jornada.

Veure nota de Premsa (DOC)
Veure Programa de la Jornada (PDF)