El President de la Fundació per la Indústria, Josep Roca, ha defensat que cal seguir treballant, colze a colze, amb les petites i mitjanes empreses industrials catalanes perquè puguin adaptar-se als canvis del mercat global. Josep Roca ha dit que “estem immersos en plena revolució industrial i hem d’ajudar a les empreses a respondre amb efectivitat als reptes.”

“Aquest és el compromís que te la Fundació -ha manifestat el President de la Fundació- el d’acompanyar a les pimes industrials amb accions concretes que els ajuden a passar a l’acció”, ja sigui a fer el salt digital, internacionalitzar-se, seguir creixent de manera estable o donar una resposta àgil als seus clients. Roca ha assegurat que “si volem liderar la indústria no podem deixar de banda aquest teixit industrial i cal facilitar-l’hi totes aquelles eines que li permeti incrementar el seu nivell de competitivitat en l’economia internacional.”

Josep Roca ha fet aquestes declaracions en la Jornada Industrial Meeting 2018, que s’ha celebrat aquest dimecres 31 d’octubre, organitzada per Foment del Treball Nacional. A la Jornada, el President de la Fundació ha presentat dues empreses líders en els seus àmbits: Avinent Digital Health, una empresa capdavantera en innovació en implantologia dental i pròtesis personalitzades a través de la tecnologia 3D, i Effitronix, amb més de vint anys d’experiència en el mercat, especialitzada en el manteniment predictiu i automatització industrial.

Enguany, la Jornada Industrial Meeting ha girat al voltant de la Indústria 4.0 i l’aplicació de les tecnologies emergents (blockchain, big data, ciberseguretat), casos d’aplicació industrial en les empreses, així com una conferència sobre l’impacte laboral de la Indústria 4.0 i una altra sobre Digital Twins i transformació digital.