Sabadell, 19 juny 2019.-  El Gremi de Fabricants de Sabadell i la Fundació per la Indústria han organitzat aquest matí una sessió de treball sota el títol “Rodalies: la clau de la mobilitat metropolitana”, amb la presència del Coordinador del Pla de Rodalies, Pere Macias.

El president de la Fundació per la Indústria, Josep Roca, acompanyat de la vicepresidenta del Gremi de Fabricants, Rosvi Moix, ha obert l’acte, posant en valor la importància del sistema ferroviari per l’equilibri territorial i el creixement socioeconòmic del Vallès.

Macias ha explicat les actuacions que preveu el nou Pla de Rodalies 2028 per millorar el sistema ferroviari de la marca Rodalies Catalunya: reposició i manteniment de la xarxa, adquisició de 45 nous trens i renovació del parc, increment de la capacitat de connexions, actuacions a les estacions i un programa d’atenció al client.

Segons el coordinador del Pla de Rodalies, els dos objectius generals amb els que es treballa són: incrementar la capacitat de 400mil clients per dia a 600mil en el 2028, i guanyar més fiabilitat per no perdre quota de mercat.

Macias ha constatat que “la línia R4 és la que creix més pel flux de viatgers del Vallès”, i tot i que no ha especificat les inversions econòmiques que es faran, ha dit que es preveuen millores per augmentar la capacitat i la freqüència de pas de les connexions entre el Vallès i Barcelona.

D’altra banda, Pere Macias ha reconegut que l’estació de Montcada Bifurcació és un coll d’ampolla i ha anunciat que una de les actuacions més immediates serà, precisament,  la remodelació d’aquesta estació.

L’acte ha comptat amb la presència dels representants de les organitzacions empresarials de Sabadell i el Territori, i del nou consistori.

Informació d’interès

Benvolguts,
Davant l’excepcional situació que estem vivint i seguint les ordres dictades pel Govern a causa del #Covid19, la Fundació per la Indústria hem adoptat la mesura de tancar les nostres instal·lacions durant els quinze dies vinents (o fins a nou avís) i seguir desenvolupant la nostra feina de forma remota.

Per això, si us cal realitzar cap comunicació, podeu adreçar-vos per correu electrònic a fundacio@fundacioperlaindustria.es.

En moments com aquests, el més important és la salut de tots. I això serà possible gràcies a la nostra responsabilitat col·lectiva. Moltes gràcies.