Sabadell, 25 de juny de 2019.- Un any més, el TexMeeting 2019 ha reunit a Barcelona els actors més destacats del sector tèxtil sota l’organització de la Confederació de la Indústria Tèxtil (Texfor) i en el marc de l’exposició internacional de maquinària tèxtil ITMA 2019.

El president de la Fundació per la Indústria, Josep Roca, ha posat en valor aquesta nova edició dedicada a la internacionalització de les empreses industrials tèxtils i l’impacte de factors clau per a la competitivitat de l’empresa com ara la digitalització i la innovació, la importància de la sostenibilitat i el repte que implica la traçabilitat per tota la cadena de subministrament.

Per Josep Roca, “les organitzacions empresarials hem d’impulsar accions per tal que les administracions facilitin que les empreses guanyin dimensió per afrontar les inversions que requereix la internacionalització i els reptes de futur que ens depara el mercat global.

Segons Roca, “ a Catalunya, la dimensió de les empreses és un element primordial que cal potenciar perquè el teixit industrial pugui finançar projectes de digitalització que aportin solucions innovadores per oferir millors experiències, incrementar el seu negoci i, per tant, guanyar competitivitat.”

En l’àmbit de la sostenibilitat, el president de la Fundació per la Indústria, defensa que l’objectiu és que arribi de forma clara al consumidor final. Segons Roca, “les empreses dels processos primaris estan immerses en una pluja de certificacions i cal fer un treball de clarificació i ajudar al sector tèxtil a trobar el marc adequat pel certificat més adient”.

El TexMeeting 2019, que enguany celebra la seva 7a edició, ha comptat amb la presència de membres destacats del sector com el catedràtic d’economia de la Universitat de Barcelona, Joan Tugores, que ha valorat la l’obertura econòmica de l’empresa tèxtil en els últims 150 anys; el director de Sostenibilitat d’Euratex, Mauro Scalia, que ha parlat  d’eliminar barreres legislatives per enfortir la internacionalització de les empreses; una taula rodona sobre la innovació, la traçabilitat i la digitalització en els mercats globals amb la intervenció  de Miguel Rigau, CEO de Sensingtex, Albert Espinós, CEO de Tropicfeel i Oriol Cuní, director d’Adrasa, i els casos d’èxit de Boinas Elosegui i Textil Santanderina. La trobada l’ha tancat el president de Texfor, Josep Moré, i la consellera de d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, que s’ha compromès a donar suport a la indústria tèxtil.