La indústria és futur – Episodi 16

En aquest episodi de La Indústria és Futur conversem amb Teresa Garcia-Milà, presidenta del Cercle d’Economia, sobre els grans reptes de la indústria catalana. Catalunya compta amb una llarga tradició industrial i amb un ecosistema industrial de recerca, talent i emprenedoria industrial de primer nivell. En aquest ecosistema, l’activitat industrial de sempre conviu amb projectes tecnològicament molt avançats que responen a l’aposta d’Europa per l’autonomia industrial i tecnològica. Parlem de la IPI (Iniciativa per a la Productivitat i la Innovació), impulsada pel Cercle d’Economia amb el suport de la Fundació per la Indústria. Analitzem per què la baixa productivitat frena el creixement del PIB per càpita i com augmentar la inversió en innovació. També abordem com accelerar la transferència de coneixement cap al teixit productiu de Catalunya i reforçar la competitivitat industrial en els pròxims anys.

Veure l'episodi

Productivitat, innovació i talent: els reptes de la indústria catalana

Durant aquesta conversa tractem:

  • Per què el que importa no és el pes de la indústria en el PIB, sinó tenir una indústria capdavantera i una indústria productiva que generi valor afegit, millors salaris i una economia més rica.
  • La productivitat industrial com a clau de l’èxit: sense productivitat no hi ha competitivitat a la indústria ni capacitat per exportar en un món global. Per millorar la productivitat, cal incorporar la tecnologia a la indústria i totes les millores industrials que permet.
  • La transferència industrial del coneixement: com acostar la recerca industrial de les universitats i dels centres de recerca a les pimes i a les empreses innovadores, per aprofitar el potencial empresarial.
  • El paper dels serveis per a la indústria: els serveis tecnològics, els legals i els que ajuden a millorar la direcció de les empreses i la seva estratègia.
  • La intel·ligència artificial a la indústria i la digitalització a l’empresa: una gran oportunitat, sempre que els treballadors tinguin la formació industrial necessària per treure’n el màxim profit.
  • El capital humà i el talent a la indústria: per què la qualitat del talent atrau inversió industrial, com demostra el cas d’Oxford Quantum Circuits, i per què cal reforçar la formació professional i afavorir la retenció de talent mitjançant unes bones retribucions en el sector industrial, tenint en compte factors de l’entorn com l’habitatge i la mobilitat.
  • Indústria 4.0 i indústria tradicional: per què, en ple procés de reindustrialització, tot el teixit industrial necessita adoptar tecnologia i per què la sostenibilitat a l’empresa ha de formar part de totes les anàlisis.
  • Els objectius de la IPI (Iniciativa per a la Productivitat i la Innovació): l’informe “Del laboratori al mercat”, l’anàlisi de la productivitat per sectors i les recomanacions per a les polítiques públiques i les empreses.

Com pot la transferència de coneixement ajudar les pimes a millorar la seva productivitat industrial?
Quin paper han de tenir l’administració i la formació professional per reforçar la competitivitat industrial de Catalunya?

No et perdis aquest episodi amb Teresa Garcia-Milà, una veu imprescindible per entendre per què la productivitat és l’impuls econòmic que necessita Catalunya.

Descobreix com la innovació, la inversió a les empreses i el talent poden construir una indústria més competitiva i amb més valor afegit.

Veure més Videopodcast

Vols rebre informació periòdica?


    Protecció de dades personals - Utilitzarem les teves dades per enviar el butlletí informatiu. Per a més informació sobre el tractament i els teus drets, consulta la Política de Privacitat.

    Accepto el tractament de dades per a enviar el butlletí informatiu de FUNDACIO PER LA INDUSTRIA. SABADELL 1559